Τετάρτη 8 Απριλίου 2015

Εκδρομή του πολιτιστικού προγράμματος του σχολείου μας "Ελληνικές Αρχαιότητες στις πρωτεύουσες της Ευρώπης"

Με αφορμή το πολιτιστικό πρόγραμμα του σχολείου μας Ελληνικών Αρχαιοτήτων στις πρωτεύουσες της Ευρώπης, πραγματοποιήθηκε μια εκπαιδευτική εκδρομή στη Γαλλία και συγκεκριμένα στο Παρίσι. Αναχωρήσαμε από το Βόλο νωρίς το πρωί της 17ης Μαρτίου με προορισμό την Θεσ/νίκη

όπου και θα επιβιβαζόμασταν στην πτήση προς <Beauvais>.Μετά από μια τρίωρη λίγο κουραστική αλλά ευχάριστη πτήση,φτάσαμε στον προορισμό μας. Όλοι ήμασταν ενθουσιασμένοι που είχαμε αυτή την ευκαιρία και έτσι με χαμόγελα επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο το οποίο και μας οδήγησε στις Βερσαλλίες.

Η αίθουσα με τους καθρέφτες ,όπου εκεί υπογράφτηκε η λήξη του Α παγκοσμίου πολέμου,ήταν μια από τις δεκάδες αίθουσες δεξιώσεων. Οι τετρακόσιοι καθρέφτες της την πλημμυρίζουν με φως την ώρα της δύσης.

Μετά από την ξενάγηση στις πανέμορφες Βερσαλλίες και στους κήπους....

επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο. Αφού τακτοποιηθήκαμε, αποφασίσαμε να γνωρίσουμε το Παρίσι  και έτσι παίρνοντας τα μετρό οδηγηθήκαμε στην καρδιά της πόλης. Περπατήσαμε, γελάσαμε,

φάγαμε και έτσι πέρασε η πρώτη μέρα, λίγο κουραστική αλλά και ευχάριστη. Τη δεύτερη μέρα επισκεφτήκαμε το Γαλλικό κοινοβούλιο

όπου μας ξενάγησαν

και είδαμε και την βιβλιοθήκη της βουλής  με τα χιλιάδες βιβλία

και η κυρία μας βρέθηκε με μια  παλιά συμμαθήτρια της που είναι βουλευτής στη Γαλλική βουλή. Η ατμόσφαιρα ήταν συγκινητική!!!

Στη συνέχεια περπατήσαμε στις όχθες του Σηκουάνα, επισκεφτήκαμε το μουσείο Ορσέ

και έπειτα κατευθυνθήκαμε στη φοιτητική συνοικία του Quartier Latin. Μετά το φαγητό επισκεφτήκαμε το Πανεπιστήμιο της Σορβόννης και στη συνέχεια το Πάνθεον.

Αργά το απόγευμα ανεβήκαμε στο γραφικό λόφο της Μονμάρτης με τους πλανόδιους ζωγράφους της.
Κάποια παιδιά της παρέας έκαναν τα πορτρέτα τους  και στην συνέχεια ανηφορίσαμε στην εκκλησία της Sacre Coeur.

Tην τρίτη μέρα το πρωί επισκεφτήκαμε τον κύριο προορισμό μας, το Μουσείο του Λούβρου

όπου μας έγινε μια υπέροχη ξενάγηση
στο τμήμα των ελληνικών αρχαιοτήτων όπου θαυμάσαμε την Αφροδίτη της Μήλου

και τη Νίκη της Σαμοθράκης,

κοσμήματα του μουσείου και αντικείμενα θαυμασμού και προσέλκυσης πολλών τουριστών.

Νιώσαμε πραγματικά τόσο περήφανοι για τις μοναδικές αυτές δημιουργίες του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού!!!

Κομμάτια από τον Παρθενώνα

Στη σκιά του Μ.Αλέξανδρου

Ατενίζοντας  τον πίνακα του Ντελακρουά με θέμα την καταστροφή της Χίου

Φύγαμε από το Λούβρο αφήνοντας  και ένα κείμενο στο βιβλίο του μουσείου - με ευχές και επιθυμίες - και σας το παραθέτουμε για ενημέρωση.

"Κύριοι,
  Δεχθείτε τα συγχαρητήριά μας  για όλες τις συλλογές που περιλαμβάνει το Μουσείο σας. Αυτό που τράβηξε ιδιαίτερα το ενδιαφέρον μας στη διάρκεια της επίσκεψής μας είναι η συλλογή των ελληνικών αρχαιοτήτων που εκτίθενται στο μουσείο.
   Το Μουσείο του Λούβρου περιλαμβάνει σήμερα έναν αξιοσημείωτο αριθμό έργων της αρχαίας ελληνικής τέχνης.     Είμαστε περήφανοι που είμαστε ΄Ελληνες και που βλέπουμε αυτές τις αντιπροσωπευτικές δημιουργίες του ελληνικού πολιτισμού σε μια άλλη χώρα.Ευχόμαστε μια μέρα αυτά τα έργα να επιστρέψουν  στη χώρα καταγωγής τους , στην Ελλάδα που τα δημιούργησε.
Με εκτίμηση
  Οι μαθητές και οι καθηγητές του 9ου Γυμνασίου Βόλου που συμμετέχουν στο πολιτιστικό  πρόγραμμα: " Ελληνικές αρχαιότητες σε μουσεία της Ευρώπης"

1)   Αγγελοσοπούλου Χριστίνα - Γαρυφαλλιά
13)  Χορταργιά Βασιλική
14)  Καρκαλέτσου Μαρία
15)  Βαλασσά Ασπασία"

Στη συνέχεια με ένα λεωφορείο ξεναγηθήκαμε σε ολόκληρη την πόλη και μάθαμε πολλά συναρπαστικά πράγματα γι αυτήν τη φαντασμαγορική πόλη.

Κατά την διάρκεια της ξενάγησης, αποβιβαστήκαμε από το λεωφορείο και είδαμε από κοντά την Παναγία των Παρισίων με τα βιτρό τζάμια.

Μετά  επισκεφτήκαμε το Aquarium του Παρισιού είδαμε διάφορα είδη θαλασσινής ζωής και μερικοί είχαν κι άλλες φαεινές ιδέες!!!!

Έπειτα ανεβήκαμε στον πύργο του Eiffel μέχρι το δεύτερο πάτωμα  όπου το κρύο ήταν τσουχτερό και ύστερα φάγαμε ticki με σοκολάτα.

Το βράδυ της τρίτης μέρας μαγευτήκαμε από τον Σηκουάνα καθώς κάναμε βόλτα με το φωτισμένο ποταμόπλοιο.

Κατά την διάρκεια της ξενάγησης είδαμε τον πύργο του Eiffel φωτισμένο καθώς και άλλα διάσημα τοπικά μνημεία.

Την τελευταία μέρα προτού φύγουμε επισκεφτήκαμε το μουσείο Φυσικής Ιστορίας από το οποίο και φύγαμε άφωνοι από τα εκθέματα του.

Έπειτα κάναμε βόλτα στην οδό Ριβόλι, όπου αγοράσαμε από το Angelina - την καλύτερη σοκολατερί του Παρισιού-πεντανόστιμη σοκολάτα.
 Μετά περπατήσαμε ως το Πολεμικό Μουσείο όπου και είδαμε τον ολόχρυσο τρούλο του.

Η τελευταία μας βόλτα ήταν το απόγευμα στο εμπορικό Gallerie La Fayette και έπειτα μια τελευταία βόλτα στα ομορφοστολισμένα μαγαζιά

στη λεωφόρο Champs Elysees
   Eκείνο το βράδυ χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς κάτω από την επιβλητική Αψίδα του Θριάμβου

όπου και κερδίσαμε τις εντυπώσεις των Παριζιάνων.      Βγάλαμε φωτογραφίες και έτσι χαράχθηκε στη μνήμη μας για πάντα αυτή η εκδρομή της Γ΄ Γυμνασίου με υπεύθυνες καθηγήτριες την κα. Καρκαλέτσου Μαρία και την κα. Βαλασσά Ασπασία.

Ξαπλώσαμε στα κρεβάτια μας κουρασμένοι αλλά και ευχαριστημένοι από αυτήν την εκδρομή και την επόμενη μέρα επιστρέψαμε στον όμορφο Βόλο....